BetűméretKüldd továbbNyomtatásFőoldal | Lélek | Így változtass az életeden!

Így változtass az életeden!

Így változtass az életeden!

Szerző: Alec | 2012.12.29
Forrás: manus.hu

10 tipp, hogy kizökkenj a megszokott kerékvágásból – és egy teszt, hogy megtudd, kell-e változtatnod egyáltalán?!

„A legtöbb férfi mély kétségbeesésben éli életét” – írta Henry David Thoreau amerikai író-filozófus. Ezzel nem vitatkozunk, de mindenki döntse el maga, mennyire igaz ez az állítás a saját életére és a saját lelkére. Minket, férfiakat gyakran frusztrál, ha tetteink nem tükrözik valódi értékrendünket. Ha tudod, mi a fontos számodra, és megkísérelsz ennek megfelelően élni, máris megtetted az első lépést az egészségedért.

Ha viszont napi 12 órát dolgozol, és utána otthon azonnal lerogysz a tévé elé, vagy az egyetlen szórakozásod az virtuális térben van, ne lepődj meg, ha tényleg úrrá lett rajtad a kétségbeesés. Ne feledd: felelős vagy a saját életedért, és dönthetsz úgy, hogy másként akarsz élni!


Mindenki érez – Ez miért lenne szégyen?

Valószínű, hogy a jobb, egészségesebb életet célul kitűző döntés más hozzáállást igényel. Először is be kell látni, a lelkizés nem gyengeség.

Először is több figyelmet kell fordítanod az érzelmeidre. Egyes pszichológusoknak szilárd meggyőződésük, hogy sok férfi elvesztette a kapcsolatot lénye érzelmi oldalával, és a pszichológushoz fordulók elsorvadó kapcsolataiktól szenvednek, valamint attól, hogy munkájuk, karrierjük egyre kevésbé elégíti ki őket. Az ok egyszerű: a férfiak önképe nagyrészt a munkájuktól függ.


Teszt: Kell-e változtatnod az életeden?

Abból, hogy mivel töltöd az idődet, megállapítható, mit értékelsz a legtöbbre. Ha az alábbi kérdések közül legalább ötre igennel válaszolsz, talán érdemes lenne fontolóra venni néhány életmódbeli változást.

• Gyakran unatkozol?
• Úgy gondolod, hogy mások unalmasnak találnak?
• Olyan sokszor hárítottál el buliba szóló meghívásokat, hogy már nem is hívnak?
• Napi egy óránál többet nézel tévét?
• Nem emlékszel az utolsó könyv címére, amit kikapcsolódásként olvastál?
• A szabadság a te meghatározásod szerint azaz időszak, amikor utoléred magad a munkában?
• Főleg olyasmit eszel, amit írás, telefonálás vagy vezetés közben a kezedben tudsz tartani?
• Az ébrenlét óráinak minden egyes pillanatában a határidőnaplód és az órád dönti el, hova mész, mit csinálsz?
• Néha nem jutnak eszedbe egyszerű adatok: mint például a gyermekeid neve és életkora, szüleid név- vagy születésnapja?
• Gondot okoz felidézni, mikor láttad utoljára otthonod környékét nappali fényben?
• Hódolsz valamilyen élvezetnek – például dohányzásnak, ivásnak, evésnek, esetleg gyorséttermi kosztnak – túlzott mértékben?
• Végzel valamilyen tevékenységet túlhajszoltan, kényszeresen vagy fogyasztasz-e túl sokat bármiből?
• Inkább vállal plusz feladatokat a munkahelyeden, mint hogy haza kelljen menned, és szembenézni azzal, ami otthon vár?
• Rendszeresen szedsz aszpirint, savlekötőt, fájdalomcsillapítót vagy más recept nélkül kapható gyógyszert?
• Az irodád ablakából nyíló kilátást abszolút kár volt rád pazarolni?
• Tudsz különbséget tenni az éhség és a szorongás között?
• Elfog a szorongás, ha bárki más kap meg helyetted egy munkát?
• Elhanyagolsz olyan fájdalmakat, amelyeket alighanem kezeltetned kellene? Kerülöd a rendszeres orvosi vizsgálatot?
• Gyakran érzed úgy, hogy valami hiányzik az életedből?
• Már nem emlékszel, mikor voltál utoljára moziban, színházban, sporteseményen?


10 tipp, hogyan zökkenj ki a megszokottból

1. Ne izzadj a kulimunka fölött! A kisebb döntéseket nyugodtan rábízhatod másokra, aztán hagyd őket békén, hadd dolgozzanak. Állj ellen a beavatkozás kísértésének.

2. Tanulj meg nemet mondani, ha ésszerűtlen követelményeket támasztanak veled szemben. Nem kell minden teendőt személyesen elvégezned. Szabj határokat, és tartsd magad ezekhez.

3. Tegyél különbséget a munkából eredő és az önmagaddal szemben támasztott követelmények között. Legyél elnézőbb önmagaddal! Szokj le arról, hogy akár mentálisan, akár fizikailag hazavigyed a munkát.

4. A munkahelyeden ne vállalj többet, mint amennyit észszerű becslés szerint el tudsz végezni. Ha túl sok feladattal árasztanak el, beszélj a főnököddel.

5. Tűzz ki reális célokat, és tartsd magad ezekhez.

6. Legyen saját életed! Ütemezz be több együttlétet a családdal, a barátokkal.

7. Mozdulj ki, és „játssz”! Sétálj, fuss, biciklizz, korcsolyázz, mosd le az autót – bármit, ami pihentet, ami oldja a stresszt, erősíti a szíved és a tested, és jó közérzetet biztosít.

8. Szokj le a dohányzásról, igyál kevesebbet, étkezz egészségesen, változatosan, vigyázz a súlyára, és nevess minél gyakrabban.

9. Keress olyan munkát, amely boldoggá, elégedetté tesz. Sokkal kevésbé stresszes az a feladat, amit élvezünk.

10. Ne várj „szabadidőre”, hogy majd akkor élvezed az életet! Élvezd most! Mosolyogj rá a munkatársaidra, öleld meg a gyermeked, csókold meg a feleséged, barátnőd, hívd fel a szüleidet. A szilárd, egészséges emberi kapcsolatokat semmi sem helyettesítheti.


 

Na mit szólsz hozzá? (Eddig 0 komment érkezett)

Hirdetés

Facebook

.

Partner oldalak

Hirdetés

Oldaltérkép