BetűméretKüldd továbbNyomtatásFőoldal | Egészség & Sport | Így ismerd fel testtípusod

Így ismerd fel testtípusod

Így ismerd fel testtípusod

Szerző: Alec | 2012.05.02
Forrás: manus.hu

Magas és izmos, vagy keskeny vállú és cingár vagy? Netalán köpcös? Testalkatod részben izmaid jellegzetessége határozza meg.

Az izmok egyik típusa gyorsan húzódik össze, és hirtelen, rövid ideig tartó erőfeszítésekkel használja fel az energiát. Ezek az izmok olyan tevékenységekhez ideálisak, mint például a sprintelés vagy a szakítás súlyemelésben. Az izmok másik típusa lassabban húzódik össze, és fokozatosan használja fel az energiát. Ezek a hosszan tartó tevékenységekhez ideálisak, mint például a kerékpározás vagy hosszútávfutás.

A testben mind a két izomfajta megtalálható, de az egyik rendszerint domináns szerephez jut. Ha tudod, hogy melyik akkor könnyebben eldöntheted, milyen testedzés felel meg Neked. Honnan tudhatod meg? Nézz tükörbe. Ha magas, vékony, zsírtalan (ektomorf típus) vagy, akkor az izmaid többsége lassan összehúzódó, és valószínűleg nagyobb sikereket érhetsz el aerob edzésekkel.

Ha köpcös és tagbaszakadt (endomorf típus) vagy, akkor több gyorsan összehúzódó izom uralja a testedet, és az aerob súlyemelés felel meg neked a legjobban. Ha a kettő közé helyezed magad (mezomorf típus), akkor egyformán élvezheted a sikereket, bármit is csinálj.

Ha az a célod, hogy mindenre kiterjedő fittségre tegyél szert, akkor jól megtervezett edzésprogramodban állóképesség- és erőfejlesztések is helyet kell kapnia. Testtípusát alapul véve azonban valószínű, hogy a testedzés valamelyik formájában nagyobb eredményeket fog elérni.


Testtípusok: ráismersz magadra?

Vékonyabb, izmosabb külsőt szeretnél? Lapos hasat, erős kart, kidolgozott mellkast? Az igazság az, hogy a testtípus genetikailag meghatározott, és ez az adottság egész életre meghatározza az alakod, és természetes korlátokat szab. A jó hír az, hogy bár a csontszerkezeted nem tudod megváltoztatni, megtanulhatod, hogy miként hozd ki a legtöbbet belőle, diétával és mozgással módosíthatod, alakíthatod mindazt, ami rátapadt.

Ektomorf típus
Légies, karcsú típus, nem túl izmos, de gyors és agilis. Vékony testalkatú, és gyors az anyagcseréje. Izomzata nagy részét a lassan összehúzódó izmok teszik ki, ezrét leginkább az aerob testedzés ajánlható számára. Az ektomorf típus még közepesen aktív életmód mellett is mindig vékony marad.

Mezomorf típus
Erős, izmos, széles vállú, keskeny csípőjű típus. Nincs rajta sok zsír, eredendően sportoló típus. Társadalmunkban ő a példakép, a többi férfit általában kisebbrendűségi érzés keríti hatalmába mellette. Egyetlen hátránya, hogy ha nem vigyáz, meghízhat, s még úszógumit is növeszthet.

Endomorf típus
Természettől fogva nagydarab, izmos alkat. Izmai főként gyorsan összehúzódók, amelyeknek a tömege hamar megnő, ezért nagy erőre tehet szert. Ha sportol, és jól megnézi, mit eszik, kitűnő egészségnek örvendhet. Mivel azonban lassú az anyagcseréje, hamar meghízhat, ha nem figyel eléggé magára.

 

 

Na mit szólsz hozzá? (Eddig 0 komment érkezett)

Hirdetés

Facebook

.

Partner oldalak

Hirdetés

Oldaltérkép