BetűméretKüldd továbbNyomtatásFőoldal | Autó & Tech | Top 5 futurisztikus autó

Top 5 futurisztikus autó

Top 5 futurisztikus autó

Szerző: Koczka Pál | 2012.05.15
Forrás: manus.hu

Döbbenetes, milyen újdonságokkal rukkoltak elő fiatal tervezők: az 5 legjobb és legtehetségesebb fiatal tervező munkáját mutatjuk be.

Észak-Amerikai középiskolákban egyre nagyobb figyelmet kap az autótervezési programok, és a diákok egyre kifinomultabb és magasabb szintű munkát végeznek. Minden intézetben találunk olyan ügyes diákokat, akik a mai élvonalbeli stílust, és technológiát alkalmaznak. A fiatal tervezők előretekintenek a távoli és a nem túl távoli jövőbe, és innovatív mechanikai járműveket terveznek nemcsak hagyományos autókat, hanem stílusos pickup teherautókat, és teljes közlekedési rendszereket is alkotnak. Íme az öt legjobb diák tervezői munkája.

 

1. Tervezők: Selim Benhabib és Taehoon Kim
Iskola: Pratt Institute, New York

Selim Benhabib Törökországból származik, Taehoon Kim pedig Dél-Koreából, úgy képzelik el a jövő közlekedését, hogy az utazó egyidejűleg egyedül utazik, de egy közösség részeként. A projecten összefogtak a ipari-design szakos diákokkal, hogy kidolgozzák a New York-i Hudson folyón való közlekedést. „Mivel vannak olyanok, akik nem szeretik a tömeget, nekik nagyon jó lenne a mi projectünk.”- mondta Benhabib. Olyan rendszert alakítottunk ki, amelyen egy soron több egyszemélyes jármű menne. Kijelölt pavinolok mentén, meghatározott útvonalon haladna a Manhattan West Side-on, hasonlóképpen, mint a metró vagy a busz. Teljesen automatikusan működne a rendszer, amely lehetővé teszi az utasok kényelmes utazását. Mivel nem kell figyelni az útra, az utazók egymással is tudnak kommunikálni különleges okostelefonok alkalmazásával. Ez által lehetne látni, hogy ki utazik a másik egyszemélyes kocsiban, és lehetőség lenne a video chat használatára. De ha nem szeretnél kommunikálni senkivel az is megoldható. A tervezők reménykednek abba, hogy nem lesz drágább az új terv, mint a metró, és meglehet majd valósítani.

 

2. Tervező: Michael Canty
Iskola: Academy of Art University, San Francisco

A San Franciso-i Egyetemen a diákok a közlekedési tervezések központjában az elektromos járművek vannak. Michael Canty a belső égésű motorok súlya és méreteinek a korlátjait feszegeti. Az elektromos autóknál nem kell aggódni, hogy a motor túl nagy helyett foglal el, mint egy hagyományos autóban. A tervező nagy álma, egy olyan elemes mikroautó, amely 6 láb széles, és 10 méter hosszú és négy személyes. Ez az álom autó kisebb lenne, mint egy Mini Cooper, de hosszabb, mint egy Smart Fortwo .Egy hajlított elektromos motor lenne minden egyes keréknél. Egy regerenatív fékezésnél az autó akkumulátora is feltöltődik a kinetikus energia miatt. A jármű felfüggesztési rendszere a Seiko Kinetic’s Drive Tecnológia, amelyet a cég az óráinál is alkalmazz. Annak ellenére, hogy kicsi méretű az autó, akkorára tervezték, hogy látható legyen az úton. Egy nagy horderejű függőleges kialakítás lesz benne, amely során az utasok egy magasságban lehetnek. A legalacsonyabb utas a vezető, minden utas magasabb lesz mögötte, de kitudnak látni egymás feje mellett.

3. Tervező: Chris Nichols
Iskola: Lawrence Műszaki Egyetem Southfield Michigan

Chris Nichols célul azt tűzte ki maga elé, hogy tervez egy olyan elektromos motort, amely a sportok szerelmeseinek, és a természet szeretőinek is egyaránt megfelel. Nem a szokásos tendenciát alkalmazta, és egy nagyon trendi szék volt az ami ihletett adott a tervének elkészítésében. A motor elkészítése során nem használt hagyományos villa kormányt. A sebességet a testhelyzet előre-illetve hátrafele mozgásának irányával lehet beállítani. Ezáltal minden helyzetben kényelmesen lehet utazni. A motor teljesen elektromos, és a 4 kerékagy motorokat működtető akkumulátorok segítségével a hagyományos belső égési motor simán megy. Még egy újítás a virtuális szélvédő. A Venturi keverő, egy olyan szív alakú hardverelem, amely gyorsítja a levegőt, és így nincs szükség fizikai szélvédőre.

 

4. Tervező: Alex Nagel
Iskola: Humber Egyetem Toronto

A torontói egyetemen a diákok, a tervezésben az alternatív erőforrásokat használják ki, mint például a nukleáris, szél, vagy víz, nap. A zöld technológiát nemcsak a design-nál használják, polikarbonát anyagokat is szívesen használtak. Nagel olyan járművet tervezett, amelyet az egyetemen belül, vagy kisebb iskolákban, nagyobb egyetemen lehet használni. A könnyű gokart méretű gépet napenergia működteti, és a biztonsági őrök vezetnék. Az energia tárolódik egy elemben, amely az elektromos motorokat táplálja, és az autó sebessége 15km/h lenne. A megmaradó felesleges energiát pedig az egyetemre lehetne átruházni, ezáltal a megtakarítás is több lenne.

5. Tervező: Paul Hoste
Iskola: Cinccinati Egyetem Cincinnati

Paul Hoste terve, egy olyan ingázó autót létre hozni, amely egy mágneses rendszeren halad, és a nagy teljesítményű mágnes felemeli, és azon halad tovább. Az eredmény egy önálló rendszerrel vezérelhető nagy sebességű utazás a városon belül. De miért is lehet ez az ingázás jó? A vezetői feladatot egy komputer végezné, és eközben az utas tudna küldeni és fogadni e-maileket, sms-eket. Az ingázás végén elhagyja a mágneses rendszert, és a parkolást mindenki magának oldja meg. Ez még egy kicsit zavaros, de a parkolást segíthetné különböző radarok, és a navigációs problémákat a GPS megoldaná.
 

Na mit szólsz hozzá? (Eddig 0 komment érkezett)

Hirdetés

Facebook

.

Partner oldalak

Hirdetés

Oldaltérkép